Els dies 5 i 6 d’abril va tenir lloc al vestíbul de l'Escola de Enginyers de Terrassa, el setè MERCATEC Vallès a l´EET de Terrassa.
El nostre centre va ser qui va presentar més treballs i més alumnes a l’exposició. D’un total de 81 projectes els nostres alumnes van fer una Ràdio de Galena (Maria Ballesta, Alba Fernández, Diana Hernández, Anna Olmo), un Detector d’humitat (Robert Lara, David Moran, Sergio Gudiño, Kevin Pérez), un tricicle xinès amb comandament a distancia (Laia Migallon, Mar Arqueta, Joaquim Gonzàlez, Osarugue Adetupe, Paula Gómez, Mouad Klhile, Patricia Romero, Anna Margalef, Deborah López, Daniel Rivero, Nicolás Rivero, Roger Perez, Olga López, Nil García, Àlex Fincias, Joan Rey, Marc Arriaza, Ainoha Cañabee, Sandra Vilaró, Meritxell Zapata, Ana Nicolás), l’entorn de la web 2.0 (Mireia Aráez, Kevin Dumont, Andreu Mauri, Álvaro Castagno), una Maqueta de l’Ictineu II (Marc Martín, Víctor Romero, Ingrid Santini, Ariadna Serrano), ROV el robot submarí (Aleix Gil, Adrián Gómez, Alba Martín), un Robot seguidor de línia 4x4 (David Morán, Ivan Pulpón), un Escaire (Iván Cordero, Jessica Camacho, Tomás Morante), una Capseta de fusta (Mireia Vazquez, María Vega, Alba Oliva, Paula Olivares, Jomaira Tixicuro), un Sistema electropneumàtic de selecció (Àlex Duran, Dalí Sanchez, Pablo Bareas, Saito Castro, Adrián González) i un Simulador d’una central nuclear PWR (Adrián González, Pablo Bareas).
Entre les activitats que van poder fer els nostres alumnes expositors i els visitants de d’optativa de tecnologia de quart d’ESO hi eren els d’Autòmats (Lluis Ribas), Invents (Ramon Magem) , Mecanitzat, Alta tensió, Des d’Arquímedes fins a Einstein (Daniel Jiménez Albiac) i Plató de TV.
L'alumne de primer de batxillerat Toni Valenzuela és la meitat del Grupo Callejuela, que ja ha gravat el seu primer senzill ("Todo como antes") als estudis d'Ememrecords.
El passat dijous 31 de març entre les 8:30 i les 9:30 de la nit un grup d'alumnes de primer d'ESO i els seus familiars, dirigits per alguns professors de matemàtiques van portar a terme una activitat d'observació del cel organitzada pel programa GLOBE, anomenada globeatnight.
Es tracta de fer una observació de la zona del cel ocupada per la constel·lació de Leo i en funció de la quantitat d'estels que es poden veure, valorar la qualitat de l'atmosfera, en quant a la contaminació lumínica.
A continuació es poden veure les dades corresponents a l'observació feta per nosaltres.
Tothom pot fer una observació i introduir les dades, fins al proper dilluns 4 d'abril.
Al nostre institut tenim 3 equips de futbol sala. N’hi ha un femení, i dos masculins. Un dels masculins es cadet i l’altre es infantil, i el femení es cadet. Entrenem 2 dies a la setmana el dimecres i els divendres i normalment juguem els dissabtes.
L’equip femení.
Les nenes anem primeres a la lliga, només hem perdut un partit el del 29-1-11 que varem jugar al nostre institut contra l’equip Gorgs de Cerdanyola i que varem perdre per 1 a 3, però a la tornada varem guanyarer 0 a 5. La nostre capitana és Paula Cascán, la numero 22 i els nostres entrenadors són el Rubén Palma i el Pere Pubill. Finalment les nenes vam guanyar la lliga i ara ens anem a les territorials. Molta sort!!
L’equip masculí cadet.
Els nens cadets van setens a la lliga amb 19 punts, a 20 punts del primers. Els 3 primers equips són: Lluís Companys A amb 39 punts, La Ribera amb 30 i el Lluís Companys C amb 27 punts. El capità d’aquest equip és el Cristian Fuentes amb el numero 7 i el segon capità és Pedro Ramón García amb el numero 9. L'entrenador és Rubén de León Gonzalez. Esperem que tinguin molta sort i puguin quedar entre els 3 primers, amb molt d‘esforç tot es possible. Anims Van Planas!!
L’equip masculí infantil.
Els nens infantils van primers en la lliga amb 46 punts després amb 37 punts estan empatats el Gorgs A i el Gorgs B. El capitá d’aquest equip és David Benítez, amb el numero 10. El seu entrenador és Miquel Martinez. L’equip que el 30 d'abril de 2011 estigui classificat primer, anirà a la fase de sectors. De moment tenim al nostre Can Planas en aquest lloc i esperem que sigui així. Sort Can Planas!
Avui divendres ens hem disfressat, ha arribat de nou el Carnestoltes.
A més, hem fet tallers de màscares, concurs d'acudits, de monòlegs, de disfresses i moltes altres coses.
Sempre s'ha dit, el més important es tenir el cap ben posat.
Alguns professors també anàvem disfressats de "rockers".
El lleó es volia cruspir a la zebra.
L'home de negre portava unes grans dents de taronja.
Per sort es va trobar a la rateta presumida, que ja havia escombrat la seva escala.
dilluns, 28 de febrer del 2011
TALLER DE TIPOGRAFIA
El dimarts 1 de març, de 9 a 10,30h es farà a la Biblioteca de l'Institut Can Planas la presentació de la segona edició del Taller de Tipografia.
Es tracta d'una activitat conjunta que els alumnes de la modalitat de Batxillerat Artístic del nostre centre faran amb els alumnes de l'assignatura de Tipografia I (especialitat de Gràfica Publicitaria), de l'Escola Municipal d'Art Illa de Sabadell, com el curs passat.
Un cop realitzada l'activitat, el lliurament dels treballs i la sessió cloenda del taller tindrà lloc a la seu de l'Escola Illa, el dia 14 de març a les 17,30h.
L'alumnat de 2n de Batxillerat ha de realitzar la prematrícula de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU) entre el 23 de febrer i el 7 de març. Aquesta prematrícula es fa per internet a l'adreça:
El dia 23 de febrer per aquell alumnat que no marxi a Londres i el 2 de març per aquells que sí que hi hagin anat, es faran tutories a les 13.30h per poder fer la prematrícula a l'institut amb l'assessorament de les tutories i professorat de Batxillerat.
Tal i com informa a la pàgina web de la Generalitat:
El dimarts 25 de gener, els alumnes de batxillerat del grup B1, de la modalitat de Química, van fer el taller "Fem Pràctiques al Laboratori" a la Facultat de Química de Barcelona.
Aquí es pot veure una pràctica amb materials luminiscents.